Friday, May 29, 2009

Adakah Trinity benar?


Markus fasal 12 ayat 29 "Maka jawab Jesus kepadanya: "Hukum yang terutama ialah: dengarlah olehmu hai Israil, adapun Allah Tuhan kita ialah Tuhan Yang Esa."

Ulangan fasal 4 ayat 35 "Maka kepadamulah Ia itu ditunjuk, supaya diketahui olehmu bahawa Tuhan itu Allah, dan kecuali Tuhan Yang Esa tiadalah yang lain lagi."

Ulangan fasal 6 ayat 14 "Dengarlah olehmu hai Israil! Sesungguhnya Hua Allah kita, Hua itu Esa adanya."

Matius fasal 27 ayat 1 "Kemudian kata Jesus kepada mereka itu: "Hatiku amat sangat berdukacita, hampir mati rasaku: tinggallah kamu disini dan berjagalah sertaku."

Lukas fasal 2 ayat 11 "Sebab pada hari ini sudah lahir bagimu juru selamat, iaitu Kristus Tuhan itu di dalam negeri Daud."

Johannes fasal 5 ayat 3 "Maka aku tidak boleh berbuat satu apa dari mahuku sendiri."

Ayat-ayat di atas diambil dari Bible terjemahan Indonesia yang menolak sendiri konsep Trinity dan meng Esa kan Allah s.w.t. Telah terbukti bahawa sebenarnya Bible telah diubah oleh tangan-tangan manusia yang memusuhi Allah s.w.t. Mereka menjadikan Tuhan mereka seperti minuman 3 in 1 yang tidak boleh diterima akal secara TOTAL. Kita sebagai manusia yang diciptakan Pencipta kita bertanggungjawab mencari agama yang benar sebagai pegangan hidup kita bagi memastikan kita mematuhi arahan dan larangan Pencipta kita supaya kita selamat di dunia dan di akhirat.

Firman Allah: "Katakanlah: Hai manusia…. Sesungguhnya telah datang kepadamu Al-Haq ( kebenaran Al-Quran) dari Rabb kalian………..” (Yunus:108)
Marilah kembali kepada Al-Quran yang dipelihara sepertimana firman Allah: “Sesungguhnya telah Kami turunkan Adz Dzikir ( Al-Quran dan Kamilah Yang menjaganya” ( Al-Hijr:9 ) Di dalam Al-Quran ini tidak ada satu pun ayat yang berlawanan antara satu sama lain kerana ia bukan ciptaan manusia tetapi ia adalah Kalam Allah yang qadim.

Al-Quran sebagai pedoman hidup bagi seluruh manusia tanpa terkecuali.
“ Bulan Ramadhan adalah bulan yang di dalamnya diturunkan Al-Quran swbagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeda( antara yang hak dan yang bathil)…..” (Al-Baqarah :185)

Al-Quran sebagai Az-Dzikr ( Peringatan )
“ Al-Quran itu tdak lain hanyalah peringatan dan kitab yang memberi penerangan“ (Yaasin : 69 )

No comments:

Post a Comment